joi, 22 ianuarie 2015

Proiect didactic la tema Instructiunea apel de procedura

Proiect didactic
Disciplina: Informatica
Clasa : a IX-a
Subiectul lecției: Instrucțiunea apel de procedură
Timpul acordat: 45 min
Obiectivele operaționale: Elevul la sfârșitul lecției va fi capabil:
·         O-1 Să utilizeze setul de proceduri predefinite : read readln, write, writeln ;
·         O-2 Să analizeze corect sintaxa instrucțiunii apel de procedură;
Subcompetențe:
·         Elevul să fie capabil să rezolve problemele propuse;
·         Elevul să poată interpreta rezultatele obținute.
Metode și procedee: conversația, explicația, demonstrația, problematizarea.


Etapele lecției
Durata
Activitatea profesorului
Activitatea elevului

Evocarea

10 min.
Eu intru în clasa și salut clasa, încep să fac apelul, verifica tema pentru acasă.
Elevii prezintă tema pentru acasă , și participă la conversație.











Realizarea sensului
  






5 min
Prezint tema lecției:
Instrucțiunea apel de procedură.Dacă se face un apel de procedură înseamnă că programul are nevoie de rezultatul procedurii respective iar în cazul  definirii unor proceduri proprii poate apărea necesitatea apelării unor proceduri de mai multe ori în program. De aceea pentru a exclude scrierea procedurilor de mai multe ori a apărut instrucţiunea respectivă care facilitează lucrul cu programele.

Elevii notează tema lecției în caiet




7 min
Explic noțiunea de  procedură.
Procedura este un subalgoritm scris în limbaj de programare ce poate fi apelat din mai multe puncte ale unui program.
Limbajul Pascal include un set de procedure predefinite, cunoscute oricărui program: read, readln, write, writeln, get , put ect.


Elevii ascultă cu atenție și notează în caiet



7min
Instucțiunea apel de procedură lansează în execuție procedura cu numele specificat.
Sintaxa instrucțiunii în studiu este prezentată în       ( Anexa 1)


Elevii notează în caiet și formulează întrebări




       Reflecția


10 min

În continuare voi realiza fixarea noilor cunoștințe :
(Anexa 2)

Patru elevi vor da răspunsuri.



Extindere

5 min
Voi face evaluarea activității elevilor , punând note în catalog








Anexa 1
Sintaxa instrucțiunii în studiu este:
<Apel de procedu>::=<Nume procedură>[<Lista parametrilor actuali>];
<Nume procedură>::=<Identificator>;
<ista parametrilor actuali>::=(<Parametru actual>,<Parametru actual>).
În mod obișnuit <Parametru actual> este o expresie.
Anexa 2
1. Ce valori afișează următoarea secvență de operațiuni pentru X=8 și Y=12 ?
Read(X,Y);
a:=X
Y:=X
X:=a
Writeln(X,Y)
Răspunsul așteptat: X=8 Y=8
2. Propuneți valori de intrare pentru X,Y și Z astfel încât următoarea secvență de operații să afișeze valorile 4,5,6.
Read (X,Y,Z)
a:=X
X:=Z
Z:=a
Y:Y div 3
Writeln (X,Y,Z)
Răspunsul așteptat:   X=6   Y=10     Z=4


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu