Proiect didactic
Disciplina: Informatica
Clasa : a IX-a
Subiectul lecției: Instrucțiunea apel de
procedură
Timpul acordat: 45 min
Obiectivele operaționale: Elevul la sfârșitul lecției
va fi capabil:
·
O-1 Să utilizeze setul de proceduri predefinite : read
readln, write, writeln ;
·
O-2 Să analizeze corect sintaxa instrucțiunii apel de
procedură;
Subcompetențe:
·
Elevul să fie capabil să rezolve problemele propuse;
·
Elevul să poată interpreta rezultatele obținute.
Metode și procedee: conversația, explicația,
demonstrația, problematizarea.
Etapele
lecției
|
Durata
|
Activitatea
profesorului
|
Activitatea
elevului
|
||
Evocarea
|
10 min.
|
Eu intru în clasa și salut
clasa, încep să fac apelul, verifica tema pentru acasă.
|
Elevii prezintă tema pentru
acasă , și participă la conversație.
|
||
Realizarea sensului
|
5 min
|
Prezint tema lecției:
Instrucțiunea apel de procedură.Dacă se face un apel de procedură înseamnă că
programul are nevoie de rezultatul procedurii respective iar în cazul
definirii unor proceduri proprii poate apărea necesitatea apelării unor
proceduri de mai multe ori în program. De aceea pentru a exclude scrierea
procedurilor de mai multe ori a apărut instrucţiunea respectivă care
facilitează lucrul cu programele.
|
Elevii notează tema lecției în
caiet
|
||
7 min
|
Explic noțiunea de procedură.
Procedura este un subalgoritm
scris în limbaj de programare ce poate fi apelat din mai multe puncte ale
unui program.
Limbajul Pascal include un set
de procedure predefinite, cunoscute oricărui program: read, readln, write,
writeln, get , put ect.
|
Elevii ascultă cu atenție și
notează în caiet
|
|||
7min
|
Instucțiunea apel de procedură
lansează în execuție procedura cu numele specificat.
Sintaxa instrucțiunii în studiu
este prezentată în ( Anexa
1)
|
Elevii notează în caiet și
formulează întrebări
|
|||
|
|
||||
Reflecția
|
10 min
|
În continuare voi realiza
fixarea noilor cunoștințe :
(Anexa
2)
|
Patru elevi vor da răspunsuri.
|
||
Extindere
|
5 min
|
Voi face evaluarea activității
elevilor , punând note în catalog
|
|
||
Anexa 1
Sintaxa instrucțiunii în studiu este:
<Apel de procedură>::=<Nume procedură>[<Lista parametrilor actuali>];
<Nume procedură>::=<Identificator>;
<ista parametrilor actuali>::=(<Parametru
actual>,<Parametru actual>).
În mod obișnuit <Parametru
actual> este o expresie.
Anexa 2
1. Ce valori afișează următoarea secvență de operațiuni pentru X=8 și
Y=12 ?
Read(X,Y);
a:=X
Y:=X
X:=a
Writeln(X,Y)
Răspunsul așteptat:
X=8 Y=8
2. Propuneți valori
de intrare pentru X,Y și Z astfel încât următoarea secvență de operații să
afișeze valorile 4,5,6.
Read (X,Y,Z)
a:=X
X:=Z
Z:=a
Y:Y div 3
Writeln (X,Y,Z)
Răspunsul așteptat: X=6 Y=10 Z=4
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu