Proiect didactic
Disciplina: Informatica
Clasa : a VII-a
Subiectul lecției: Liste și tabele
Timpul acordat: 45 min
Obiectivele operaționale: Elevul la sfârșitul lecției
va fi capabil:
·
O-1 Să înțeleagă noțiunea de listă , tabel, pagina fizica
si pagina logica;
·
O-2 Să cunoască proprietățile listelor și tabelelor,
paginilor fizice și paginilor logice;
·
O-3 Să creieze și să formeze liste și tabele.
·
O-4 Să modifice proprietățile paginilor fizice și
paginilor logice.
Subcompetente:
·
Elevul să fie capabil să formeze în mod individual tabele
și liste
·
Elevul să fie capabil să aplice în mod practic
cunoștințele acumulate.
Metode și procedee: conversația, explicația,
demonstrația, problematizarea.
Etapele lecției
|
Durata
|
Activitatea
profesorului
|
Activitatea
elevului
|
||
Evocarea
|
10 min.
|
Eu intru în clasa și salut clasa, încep să fac
apelul,
|
Elevii prezintă tema pentru acasă , și participă
la conversație.
|
||
Realizarea sensului
|
1 min
|
Prezint tema lecției:
Liste si tabele
|
Elevii notează tema lecției în caiet
|
||
2 min
|
Explic noțiunea de lista și
pagina , pagina fizică și pagină logică.
|
Elevii ascultă cu atenție și notează în caiet
|
|||
3 min
|
Notez pe tablă următorul desen
Fig 1: Structura paginii
|
Elevii notează în caiet și formulează întrebări
|
|||
3 min.
|
Relatez care sunt proprietățile unei pagini:
Dimensiunea fizică;
Orientarea;
Marginile;
Dimensiunea antetului și subsol;
Alinierea pe verticala a textului.
|
|
|||
4 min
|
După studierea proprietăților trecem la procesul
de formare a paginilor prin definirea noțiunii de formare a paginilor
Numim formarea
paginilor procesul de stabilire a proprietăților paginilor din document.
Formarea paginilor se realizează cu
ajutorul comenzii File, Page Setup, la activarea căreia pe ecran apare
fereastra de dialog.
( fig 2)
|
Elevii notează noțiunea și execută pasii la
calculator .
|
|||
|
5 min
|
Fac o scurtă
prezentare a elementelor de control a ferestei:
Margins- stabilirea dimensiunii
marginilor;
Paper Size- stabilirea dimensiunilor paginii fizice și
orientarea acesteia;
Paper Source- indicarea modului de încărcare a hârtiei în
imprimantă;
Layout- alinierea pe verticală a textului în cadrul paginii.
|
Elevii vor nota în caiet , la calculator vor
allege proprietățile din fereastra de control.
|
||
3 min
|
Defines noțiunea de antet și subsol:
Antetul ți
subsolul sunt porțiuni ce apar în partea de sus sau de jos a fiecărei pagini
din document.Crearea antetelor si subsolurilor se efectuează cu ajutorul
comenzii View Header and Footer la activarea căreia apare o bară de
instrumente
|
Elevii vor nota în caiet și vor accesa comenda
indicate.
|
|||
Reflecția
|
7 min
|
În continuare voi realiza fixarea noilor
cunoștințe :
(Anexa 3)
|
Patru elevi vor da răspuns la câte o propoziție.
Ceilalți vor corecta răspunsurile dacă este necesar.
.
|
||
Extindere
|
3 min
|
Voi face evaluarea activității elevilor , punând
note în catalog
|
|
||
Fig 1 : Structura paginii
Fig 2:
Formare a paginilor
Anexa 3
1. Ce comandă se utilizează pentru formarea
paginilor?
A. Comanda Print Preview din meniul File
B. Comanda Page Setup din meniul File
C. Comanda Properties din meniul File
2. Câte margini are o pagină?
A. Patru
B. Două
3. Ce este antetul?
A. Partea din stânga a paginii
B. Partea de jos a paginii
C. Partea de sus a paginii
D. Partea din dreapta a paginii
4. Poate un document avea
anteturi și subsoluri?
A. Poate
B. Nu poate
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu